SITE STATUS
Jumlah Member :
501.876 member
user online :
1186 member
pageview's per day :
Over 100.000(!) page views
Kalkulator kesuburan
Masukan tanggal hari pertama bunda mengalami menstruasi

Blog -- Top activities to do when on a holiday in Malaysia



Blog posted by

Top activities to do when on a holiday in Malaysia


Blog posted on 11-12-2018

Your travel schedule to Malaysia may be well planned. But there’s always a different thrill to do something that is not on your list. After all Malaysia is much more than just malls, beaches and partying.



Travelling to and from Kuala Lumpur is quite convenient since it is a major bus terminal and express buses are the preferred mode of transport here. Tickets for which can be booked online from redbus. Alternatively, you can also download the Android or iOS app from respective App stores and save some time and money.



It has some very unique experiences to offer, especially if you are open to trying new things. If you said yes to that then here’s what you can do on one fine day in KL:



Pitch-dark dining: Go a step beyond candlelight dinners and visit the Dining in the Dark restaurant. The meals are served entirely in darkness and customers are encouraged to focus more on using all their other senses while having dinner. Every sound, every moment and every taste is an adventure in itself here. You may think it is a challenge of some sort providing a unique experience and it is exactly that! It is a culinary experience like no other and one that you must have at least once in your lifetime. I was a little uncomfortable in the beginning but then I slowly started to realize the whole point of it! The taste of food is not always based on what it looks like. I will make sure that I visit this place again on my next trip to Malaysia! Make sure to try out some of their signature dishes on offer. The menu consists of cuisines from all parts of the world and is not restricted to a specific region. It is truly a must visit destination for every foodie out there. The staff is quite interactive and tell you about the dish as it is served. If you are lucky enough you might even be allowed to meet the chef who prepared the dish for feedback.





Take a walk in the sky: No, really. Take the Skytrex and climb up the rainforest tops and cross different obstacles at least 22 meters high up in the air. The zip line challenges or jungle canopy adventure have rejuvenated the park's long forgotten attraction as Malaysia's first agricultural park. Take up the challenge and pump up the adrenaline on our many circuits at the various parks in which we are located and experience the best and most exciting forest adventure in Malaysia.  Collect exclusive t-shirts, colorful buttons, trendy wrist bands, collectible fridge magnets, designer key chains, hilarious car mini suckers, sporty aluminum bottles, umbrellas and much more. This is an adrenaline-filled activity that will let you take in the best views of Malaysia’s skyline. The view from the top is amazing unlike the ones that you see from hotel windows. It provides a 360 degree view of the beautiful skyline of Malaysia.





 





Ditampilkan sebanyak : 53
Blog posted by

Berkeliling Antarprovinsi dari Kota Surabaya ke Kota Yogyakarta dengan Transportasi Umum Bus


Blog posted on 22-11-2018



Pada awalnya, pandangan ke kota ini mungkin tidak terlihat menarik bagi para turis di luar sana. Banyak turis yang memperlakukan Surabaya hanya sebagai pintu menuju ke kota Bali yang indah saja.



Namun, ketika saya menginjakkan kaki di Kota Pahlawan ini saya merasa takjub karena tingkat urbanisasi di kota ini telah meningkat. Ini tepatnya karena penggunaan teknologi abad ke-21 dan kegiatan pengembangan infrasturktur. Ketika anda tinggal lebih dalam di kota Pahlawan ini anda akan menyadari bahwa disini memiliki percampuran penduduk yang terdiri dari orang-orang asli Indonesia, Islam, Belanda dan Tionghoa. Satu-satunya masalah yang melanda kota ini adalah kemacetannya yang terkenal. Ketika anda berjalan melintasi jalan, anda akan menyadari bahwa kota ini memiliki perpaduan unik arsitektur kuno dan modern yang bersatu membentuk lanskap yang indah. Budaya kaya yang ada di kota inilah yang telah membawa saya ke sini pertama kali.



Saya mengunjungi beberapa taman botani yang tersebar luas di atas berhektar-hektar tanah, Museum Sampoerna, beberapa Masjid, Gereja dan pasar besar. Jadi jika anda ingin tahu lebih banyak tentang budaya Indonesia, saya akan mengatakan kepada anda bahwa Surabaya adalah destinasi yang wajib dikunjungi. Kota ini terdiri dari berbagai pilihan akomodasi mewah seperti Sheraton dan J W Mariott. Akan sulit bagi anda yang memiliki anggaran minim untuk menemukan akomodasi disini karena beberapa hotel mewah bintang 7 yang muncul ada hampir di setiap jalan. Kamar tipe deluxe dapat merogoh kocek anda sekitar Rp 545.000,-. Tinggal di kota ini akan membuat lubang di kantong saya karena mahalnya akomodasi dan saya memutuskan untuk mengadakan tur singkat saja ke kota ini dalam satu hari penuh dan lebih memilihh untuk menuju ke tujuan saya berikutnya yang berangkat pada tengah malam.



Saya telah memesan tiket bus saya dari situs redbus.id saat saya baru saja tiba di Surabaya pada pagi hari agar saya dapat langsung pergi meninggalkan Surabaya pada tengah malam seperti yang sudah saya rencanakan sebelumnya di daftar rencana liburan saya. Saya pernah pergi ke Yogyakarta yang mana dulu masih merupakan kota yang relatif lebih kecil dan masih dalam pengembangan. Ini tidak menarik banyak turis yang bepergian ke Yogyakarta dan pada waktu itu hanya ada 2 Operator bus yang melayani rute ini. Hingga kini hanya kedua operator ini saja yang ada di situs web. Jarak antara 2 kota ini adalah sekitar 11 jam tetapi saya menemukan tiket bus cukup murah dan harga terjangkau seharga Rp 90.000,- sangat setimpal dengan waktu perjalanan yang lama. Operator Bus Eka memiliki sekitar 8 bus yang melakukan perjalanan dari Kota Pahlawan Surabaya ke Kota Pelajar Yogyakarta yang dimulai dari pukul 08.30 di pagi hari dan frekuensi bus ada setiap 3 jam sekali. Jadi jika anda bepergian dengan Operator ini anda dapat memilih waktu yang nyaman yaitu antara 20.30 dan 22.30 malam. Karena saya sedang dalam perjalanan antar kota yang pendek, saya memutuskan untuk memesan Bus pada pukul 22.30 malam sehingga saya bisa mendapatkan cukup waktu untuk tur ke seluruh bagian kota Surabaya dan kemudian menuju Yogyakarta. Rinjani adalah operator mewah yang menjalani rute di antara dua kota ini. Bagi mereka yang mencari kemewahan, Rinjani adalah salah satu Operator terbaik karena saya pernah bepergian dengan mereka pada beberapa waktu lalu. Namun, mereka hanya memiliki 2 bus yang berangkat, pertama pada pukul 19.00 malam dan yang lainnya pada pukul 21.00 malam. Tiketnya ditawarkan dengan harga yang sedikit lebih tinggi dan ini cukup jelas karena Operator ini menawarkan berbagai fasilitas mewah di dalam Bus.



 





Ditampilkan sebanyak : 68
Blog posted by

Berkeliling Antarprovinsi dari Kota Surabaya ke Kota Yogyakarta dengan Transportasi Umum Bus


Blog posted on 22-11-2018



Pada awalnya, pandangan ke kota ini mungkin tidak terlihat menarik bagi para turis di luar sana. Banyak turis yang memperlakukan Surabaya hanya sebagai pintu menuju ke kota Bali yang indah saja.



Namun, ketika saya menginjakkan kaki di Kota Pahlawan ini saya merasa takjub karena tingkat urbanisasi di kota ini telah meningkat. Ini tepatnya karena penggunaan teknologi abad ke-21 dan kegiatan pengembangan infrasturktur. Ketika anda tinggal lebih dalam di kota Pahlawan ini anda akan menyadari bahwa disini memiliki percampuran penduduk yang terdiri dari orang-orang asli Indonesia, Islam, Belanda dan Tionghoa. Satu-satunya masalah yang melanda kota ini adalah kemacetannya yang terkenal. Ketika anda berjalan melintasi jalan, anda akan menyadari bahwa kota ini memiliki perpaduan unik arsitektur kuno dan modern yang bersatu membentuk lanskap yang indah. Budaya kaya yang ada di kota inilah yang telah membawa saya ke sini pertama kali.



Saya mengunjungi beberapa taman botani yang tersebar luas di atas berhektar-hektar tanah, Museum Sampoerna, beberapa Masjid, Gereja dan pasar besar. Jadi jika anda ingin tahu lebih banyak tentang budaya Indonesia, saya akan mengatakan kepada anda bahwa Surabaya adalah destinasi yang wajib dikunjungi. Kota ini terdiri dari berbagai pilihan akomodasi mewah seperti Sheraton dan J W Mariott. Akan sulit bagi anda yang memiliki anggaran minim untuk menemukan akomodasi disini karena beberapa hotel mewah bintang 7 yang muncul ada hampir di setiap jalan. Kamar tipe deluxe dapat merogoh kocek anda sekitar Rp 545.000,-. Tinggal di kota ini akan membuat lubang di kantong saya karena mahalnya akomodasi dan saya memutuskan untuk mengadakan tur singkat saja ke kota ini dalam satu hari penuh dan lebih memilihh untuk menuju ke tujuan saya berikutnya yang berangkat pada tengah malam.



Saya telah memesan tiket bus saya dari situs redbus.id saat saya baru saja tiba di Surabaya pada pagi hari agar saya dapat langsung pergi meninggalkan Surabaya pada tengah malam seperti yang sudah saya rencanakan sebelumnya di daftar rencana liburan saya. Saya pernah pergi ke Yogyakarta yang mana dulu masih merupakan kota yang relatif lebih kecil dan masih dalam pengembangan. Ini tidak menarik banyak turis yang bepergian ke Yogyakarta dan pada waktu itu hanya ada 2 Operator bus yang melayani rute ini. Hingga kini hanya kedua operator ini saja yang ada di situs web. Jarak antara 2 kota ini adalah sekitar 11 jam tetapi saya menemukan tiket bus cukup murah dan harga terjangkau seharga Rp 90.000,- sangat setimpal dengan waktu perjalanan yang lama. Operator Bus Eka memiliki sekitar 8 bus yang melakukan perjalanan dari Kota Pahlawan Surabaya ke Kota Pelajar Yogyakarta yang dimulai dari pukul 08.30 di pagi hari dan frekuensi bus ada setiap 3 jam sekali. Jadi jika anda bepergian dengan Operator ini anda dapat memilih waktu yang nyaman yaitu antara 20.30 dan 22.30 malam. Karena saya sedang dalam perjalanan antar kota yang pendek, saya memutuskan untuk memesan Bus pada pukul 22.30 malam sehingga saya bisa mendapatkan cukup waktu untuk tur ke seluruh bagian kota Surabaya dan kemudian menuju Yogyakarta. Rinjani adalah operator mewah yang menjalani rute di antara dua kota ini. Bagi mereka yang mencari kemewahan, Rinjani adalah salah satu Operator terbaik karena saya pernah bepergian dengan mereka pada beberapa waktu lalu. Namun, mereka hanya memiliki 2 bus yang berangkat, pertama pada pukul 19.00 malam dan yang lainnya pada pukul 21.00 malam. Tiketnya ditawarkan dengan harga yang sedikit lebih tinggi dan ini cukup jelas karena Operator ini menawarkan berbagai fasilitas mewah di dalam Bus.



 





Ditampilkan sebanyak : 18
Blog posted by

Take a bus from Panvel to Surat


Blog posted on 21-11-2018

Buses are a remarkable approach to travel from Panvel to Surat. Essentially after, they (transport workers) take perfectly care of you. In venture with my own understanding of crossing to Surat was first evaluated. Together with a companion, I was once making a trip to Surat just to take a break from the tiring work presence. Surat is outstanding for its business focus of materials and jewels. Having found out about this city a great deal from others, my companion and I wanted to visit this place amid a long end of the week. Since it was sudden plans, we could not get flight or train tickets, thanks to the fast, safe and secure bus booking portal https://www.redbus.in/travels/satnam-travels-9868.aspx it helped me to get quick bus tickets for Satnam Travels. We opted for an AC Sleeper bus that took around 6 hours to reach Surat. The bus came with neat interiors and convenient sleeper berths. The staff was friendly and the bus gave rest stop too. We enjoyed our journey in a Sleeper bus owned by Satnam Travels. An office colleague referred this bus operator, which turned out to be comfortable one. The bus passed through beautiful sceneries and landscapes, soon it became dark and we got involved in listening songs.



 

We boarded the bus from Kalambolli, opp to Mc Donalds at round 11pm and reached Surat at 4am, we got down at Kadodara Chowkadi. The ride of 308kms from Panvel was once certainly not traumatic. Visiting by way of bus is anything I have always adored, the reason being it helps to gather many journey recollections. Each of us chitchatted for long hours. We had sizzling coffee and burger from the refreshment nook and clicked some images too. 



After we arrived at Surat around evening, by that time our van was prepared to take us to our hotel. We accommodated at resort Rasraj, a couple of kilometres far from the transport stop. It was two days remain in Surat; we delighted in every zones of interest here and managed our yearning nibbles with scrumptious provincial food and two or three well-known desserts.



Surat literally means the good land and is a port city in Gujarat. It is considered to be one of the most populated cities in the country and is referred to by the locals as the city of flyovers. In the last decade it has emerged as the centre of textiles and diamonds. This commercial marvel is located on the south banks of the Tapi river which is around 306Kms away from the capital. Based on my interaction here I found the locals to be quite fun loving and interactive. The locals here share their love for food and it is visible in their never ending list of cuisines. The weather here is pleasant throughout the year and the best time to visit the city is between the months of October to March. I found the food in the restaurants to be quite reasonably priced.





Ditampilkan sebanyak : 14
Blog posted by

Choose any 5 Accommodations near Ameerpet, Hyderabad: Book them Online!


Blog posted on 15-10-2018

Ameerpet is filled with colleges and is a residential hub. Travellers/visitors usually opt to stay around Ameerpet due to various purposes. Disparate categories of travellers visit this place and they tend to book any of the hotels near Ameerpet, Hyderabad. This place is mainly known as the software training hub in India. Students from all over the country come to Ameerpet to get training courses at low prices. Hence, hotels near Ameerpet, Hyderabad comes in various categories and they can be booked online at redbus. This helps to choose an ideal accommodation at relatively discounted rates. Besides, avail exciting discounts and cashbacks on online hotel booking! After all, a comfortable rest place is a necessary requirement of every traveller!



There are various types of hotels in Ameerpet, Hyderabad ranging from luxury to budget ones. You can choose the one that fits you well. To make the task easier, I have compiled an array of hotels (various types) here that provides convenient accessibility to all places of interest and proximity to public places too. All these hotels comprise of basic amenities and their cordial staff help to make a comfortable stay experience. Easy reachability to bus stop, shops, restaurants and other public locations are given priority, as these are some of the elementary requirements of most travellers or guest staying in hotels.



The list of hotels in Ameerpet has been mentioned here, depending on their ratings, reviews and location. This will be of great help to visitors who will be visiting the vibrant city.





  1. Hotel Seven Hills Residency: this hotel carries the legacy of the best budget hotel in this area. Apart from its finest staff and good quality services, the hotel offers a good location creating huge convenience for its guests. The hotel is situated on the main road with a parking facility; where shops, gym, bars, restaurants and retail outlets that could be easily covered by walking.




  2. Hotel Tanisha: It is quite famous among business travellers as the rooms are elegant at economical rates. The central position is close to major shopping areas. Especially for visitors who are on a shoestring budget must check out this hotel.




  3. Hotel New SreeKrishna Residency: this is an ideal budget stay within the Ameerpet area. It is conveniently accessible from areas like the bus stop, railway station and shops. They also offer neat and clean room services.




  4. The Crown Hotel: Situated close to the bus stand and railways station. Visitors can easily access restaurants, shops and ATMs from the hotel. They offer neat and clean room facility for their guests.







 





 





 





Ditampilkan sebanyak : 119

Comment by:
hai bunda yang lagi bahagia...
pengalamannya sama banget bun, dulu aku malah sempet ikutan nangis juga kalo ankakku nangis dan gak mau diem.. :D

tapi lama kelamaan jadi terbiasa kalo harus bangun tengah malam atau begadang sampe pagi..

skarang anakku udah 1,7 bulan, gak perlu begadang lagi ( kcuali kalo anakku lagi sakit aja...)
tapi tetep suka terbangun tengah malam bun, soalnya anakku kalo tidur doyan nendang-nendang sih, mamanya slalu jadi korban tendangannya, ;D
hehehe..
salam buat dede Naura, cepet gede ya..
Dikirim : 2010-02-16

Comment by:
Iya..pertama-tama setelah kelahiran blm genap sebulan, bangun malam terus rasanya capek bgt n mau nangis aja...yg siap bangun malam malah ayahnya si kecil..aq malah di marahi..hihihi..Klo sekarang, anakku malam belum bangun minum ASI..aq malah nunggu sampe dia bangun+minta ASI..skrg umurnya sudah 2 bulan 2 minggu 5 hari..sudah bisa mengeluarkan bunyi2an..
Klo lg di tempat kerja, pengennya plg terus..pengen ketemu my little angel..hehehe..
Dikirim : 2010-02-16

Comment by:
bahagianya..
semua akan terbayar dengan melihat tingkah bayi kita..
selamat yah bunda ^^
Dikirim : 2010-02-15
 page  1  2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next

Tolong beritahu kami apa pendapat Anda tentang blog ini


Jika Anda tidak melihat kotak komentar silahkan refresh halaman
 
sammyes's blog :